VE EUROVISION 2016 KAZANANI UKRAYNA!! JAMALA- 1944


Merhabalar. :)

Daha önceki yazımda, sizlere 2016 Eurovision şarkı yarışmasından bahsetmiş ve favorilerimi derlemiştim. Dün akşam ise büyük final yapıldı ve gelecek senenin ev sahibi belli oldu. :)


Birinci yarı finali izleyemedim ama ikinci yarı finali başından sonuna dek izledim. Kıbrıs, Letonya ve Gürcistan’ın şarkılarının nasıl finale çıkabildiğini anlamış değilim yalnız. Daha iyi şarkılar mevcuttu. 

  Neyse, geçti artık diyorum ve devam ediyorum. :)

Dün gece işten çıktım ve koşa koşa eve gittim, bir bardak su dahi içmeden Youtube canlı yayınını açtım ve beklemeye başladım. :) Büyük bir heyecanla yarışmanın başlamasını beklemek kaldı. :)

YARIŞMA BAŞLADI! Heyecan dorukta! Sevdiğim şarkılar performans sergiledikçe daha bir heyecan sarmasın mı beni?! Bir de geçen senenin birincisi Mans Zelmerlöw sunucuydu ve Petra Mede de ona eşlik ediyordu. Sunucular da seyirciyi coşturmaya başlayınca eyvah! Dedim. :D

Ne zaman performanslar bitti, oylama başladı; Eurovision tarihinde bir ilk olarak bir dünya starı, Justin Timberlake, Eurovision sahnesine çıktı ve ‘Can’t Stop The Feeling‘ ve ‘Rock Your Body’ şarkılarını canlı olarak sahnede seslendirdi. :) 



Sonrasında daha önceki birincilerden 2006 yılı kazananı Lordi ve 2009 yılı kazananı Alexander Rybak, ‘Love Love, Peace Peace‘ performanslarında bulundular ( Bu arada 13 Mayıs, Alexander Rybak’ın doğum günüydü. Kendisinin büyük bir fanı olarak doğum gününü yeniden büyük bir sevinç ve mutlulukla kutluyorum. :) ) .


                                                            Måns Zelmerlöw - Fire In The Rain / Heroes Performansı 


Tüm performanslar ve diğer sahne şovlarının ardından OYLAMA BİTTİ! Ülkeler oylarını gönderdi. :)

Ben kendi favorilerim olarak Hollanda- Azerbaycan- Ukrayna ve Bulgaristan’ı göstermiştim ama son bir haftadır Ukrayna aşağı- Ukrayna yukarı desteklemekteyim kendimce. Yani Ukrayna kazanmalı, bunu istiyorum. :)

İşte bu favori ülkelerime puan geldikçe daha bir sevinir oldum. Heyecandan kendimi çok sıkmış olmalıyım ki, tırnaklarım az daha avuç içlerime geçiyordu..

Yarışmaya 2. Kez katılan Avustralya açık ara önde giderken ikincilik sürekli Ukrayna- Rusya- İsveç ve Fransa arasında değişti durdu. 42 ülke puanlaması bittikten sonra sıra geldi ev sahibi ülke İsveç’in halkoyu puanlarına. Allahım, Ukrayna olsun ne olur diye dua eder oldum. İsveç halkoyunu sundu, en yüksek puan için kaldı iki ülke! Sizce? UKRAYNA – RUSYA!!

Heyecan dolu dakikalar sonrası! Seneye ev sahibi ülke; UKRAYNA!! :D

                                                        Jamala'ın final performansı: 



                                 Jamala'nın tüm dünyaya verdiği mesaj ise net: SEVGİ VE BARIŞ!


Birincilik sonrası Jamala ve düşünceleri: 


ve Diğer yarışmacı ülkelerden Jamala'ya tebrikler.. :)


     Yarışmanın ilk beşe giren ülkeleri ve puanlar ise şöyle:
1. Ukrayna: Jamala- 1944 / 534 puan
2. Avustralya: Dami Im- Sound of Silence / 511 puan
3. Rusya: Sergey Lazarev- You Are The Only One / 491 puan
4. Bulgaristan: Poli Genova- If Love Was A Crime / 307 puan
5. İsveç: Frans- If I Were Sorry / 261 puan

UKRAYNA'YI VE JAMALA'YI GÖNÜLDEN TEBRİK EDİYORUM. SENEYE BİZ DE KATILIRSAK İNŞALLAH; UKRAYNA, BEKLE BİZİ. :)


Yeni yazılarda görüşmek üzere. :)





24 yorum:

  1. Eskiden ailecek izlerdik her sene ayrı bir heyecan olurdu. Şimdi bu yazıyla haberim oldu.. Nasılda bi haberim dünyadan...teşekkürler sayende bilgi sahibi oldum. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seneye inşallah yeniden hepimiz ailece izleriz. :)

      Sil
  2. Gelecek sene biz de olsak. Ben puanlamayı özledim. Ve tabi bize hangi ülke puan verecek, vermeyecek heyecanını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EBU'da '' türkiye davet edilecek '' şeklinde söylentiler mevcut. inşallah seneye gideriz ve yeniden heyecanımız olur. ''Azerbaycan's 12 points go to Turkey '' cümlesini çok özledimmm :)

      Sil
  3. Bende önceden ne izlerim otururdum başlamasını beklerdim Türkiye katılmadığından beri çok bakmıyorum :( Şemsiyenin Altındaki Kız söyledi dün bana da Ukrayna kazandı bir bak diye :)) Şimdi dinledim bende güzelmiş şarkı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adımı duydum ses veriyorum! :))

      Sil
    2. şarkı, sanatçının kendi hikayesi. :) hak etti ve kazandı. :) Hoş geldin Akelaa :)

      Sil
    3. Gözdenin Blog Günlüğü, ben hep oturuyorum başına. :D kaçırmam. işten koşa koşa geldim o hesap :D

      Sil
  4. Biz neden katılamıyoruz.Anlamadım.Darısı başımıza : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. politik konular eurovisiona yansıyor diye. oylama da değişti, seneye darısı başımıza. :=)

      Sil
  5. Ayy ben de tam yayın paylaştım, senin yazını gördüm :D İyi olan kazandı, çok mutlu oldum ya ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen, yaklaşık bir saat önce yazını okudum. eline sağlık :)
      en iyi olan kazandı. Rusyanın şarkısını oldum olası sevmemiştim zaten.

      Sil
  6. Yayının sonuna yetiştiğim için bütün performansları kaçırmış idim.. En son favorilerim yazında ki dinlediğim Hırvatistan - Azerbaycan performansları nasıldı çok merak ediyorum. Bir göz atacağım onlara da.. Ama Ukrayna'nın performansı cidden sağlamdı, bende iyi olan kazandı diye düşünüyorum. :)
    Sadece şarkılara göre oy verileceği zaman bizde katılalım isterim, özledik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hırvatistan yarı finaldeki sempatisini finalde yakalayamadı bence. şarkı sağlamdı ama. Azerbaycana ise yazık ettiler..

      Sil
  7. Dün gece seyretmedim ama eskiden televizyonlarımızın başında zıplardık heyecandan.1974 de Abba, Waterloo şarkısıyla kazandığından beri hayranıyım o topluluğun.Ama müthiş hazırlanıyor ülkeler.Ne güzel bir paylaşımdı.İnşallah gelecek seneler biz de katılırız.Teşekkürler Simurg :) Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. :) inşallah seneye Ukrayna. oradan da bize gelse ev sahipliği, tadından yenmez :)

      Sil
  8. Türkiye katılmasa da ben yine de izliyorum. Bizim çekilmemizi ise hata olarak görüyorum. Müzik, eğlence, kültür hayatımızda olmalı, işin içinde politika karışsa bile sonuçta harika bir organizasyon, dünyaya sesimizi duyurma aracı. Bu sene İsveç organizasyonda müthiş başarılıydı, çıtayı çok yükseltti. Bundan sonraki ülkelerin işi zor:)
    Ukrayna`yı beğenmiştim, başka favorilerim de vardı. Ukrayna`nın parçasının çok Eurovision formüllü olmamasından dolayı 1.olmaz diyordum ama yanılmışım. İyi müzik kazandı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz. :) aynen, ben de izliyorum katılsak da katılmasak da. Eurovision sayesinde birçok arkadaş edindim.
      kültürel aktiviteler bunlar dediğiniz gibi. :) ben 4 favori ülke belirlemiştim. hollanda azerbaycan bulgaristan ve ukrayna. :) ilk beşte ukrayna ve bulgaristan. :) beşte iki tutturdum. :)

      DEDİĞİNİZ GİBİ İYİ MÜZİK KAZANDI, DARISI BAŞIMIZA :)

      Sil
  9. biz katılmadığmız için takip etmiyrdum ben şarkı güzelmiş dinlerim ben bunu

    YanıtlaSil
  10. İzlemedim ve hatta henüz birinci olan şarkıyı da dinlemedim. Hala sürpriz olsun modundayım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sürpriz olması geçti ama yine siz bilirsiniz :)

      Sil
  11. Bu konuyu bekliyordum bende, okur okumaz yorum atamadım ama olsun. :)
    Çok sevindim Jamala'nın kazanmasına. Türk olması, şarkıda işlenen konu zaten bizim için öne çıkarıyor ama bunların dışında da gerçekten harika seslendirmiş. Defalarca dinledim. Hak etmiş bana göre.
    Sayende izleyemesem de takip etmiş kadar oldum, eline sağlık, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  12. siyaset işin içine girdi denildi ama alakası yok. Jamala sonuna dek hak etti ve kazandı. :)
    teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.