GELDİ YİNE EUROVISION MEVSİMİ! - 2016- İSVEÇ



Merhaba. :) Bugün bir değişiklik yapmak istedim ve beni müziğe bağlayan platformu size göstermeye geldim. :) EUROVISION ŞARKI YARIŞMASI! Evet, yanlış yazmadım, Eurovision ile ben müziğe daha bir bağlandım. :)


Son birkaç senedir gitmesek de, ben yine takibimden geri kalmıyorum ve bu sene İsveç’de yapılacak Eurovision’a biraz değiniyorum. :)


Geçen sene Avusturya’da düzenlenen yarışmayı, İsveç adına yarışan 

Måns Zelmerlöw, Heroes isimli şarkı ile kazandı ve birinciliği ülkesi İsveç’e götürdü. Zelmerlöw'ün şarkısı, hakkında birçok iddia çıkmasına rağmen birinciliği ile bu iddiaları bitirdi.


                                      

                             Måns Zelmerlöw- Heroes


Şimdi ise İsveç’de hummalı bir çalışma var, çünkü haftaya EUROVİSİON HAFTASI! Globen Arena’da yapılacak yarışma için son çalışmalar için teknik ekip devam ediyor, ayrıca sanatçıların provaları başlamış durumda.


Globen Arena



Bu sene 1. yarı final: 10 Mayıs 2016
              2. yarı final: 12 Mayıs 2016
              Büyük Final: 14 Mayıs 2016'da gerçekleştirilecek. 

Ben, her sene olduğu gibi tüm şarkıları dinledim ve önce beğendiklerimi, sonra da favorilerimi şimdi sizlerle paylaşıyorum!!


                                                 İşte Benim Beğendiklerim! :)

  • Michał Szpak - Color Of Your Life - Polonya

Şarkının ritmi ve sanatçının sakin sesi, bana şarkıyı dinletiyor. :)


  • Nicky Byrne - Sunlight - İrlanda

Geçen sene, Mans Zelmerlöw’ün klibine benzer bir klip olmuş, ama şarkı yine kendini dinletiyor. :)


  • Donny Montell - I‘ve been waiting for this night - Litvanya

Donny Montell’in sanatçı kişiliğini ve sesini beğeniyorum. Kendisi daha önce de, 2012 yılında Azerbaycan’da düzenlenen Eurovision’da ‘’ Love is Blind’’ isimli şarkı ile karşımıza çıkmış, 70 puan alarak 14. olmuştu.


  • Dami Im - Sound Of Silence- Avusturalya

Yeni katılımcı ülkelerden Avusturalya. :) Geçen sene ev sahibi Avusturya, Avusturalya’yı yarışmaya davet etmiş, Avusturalya ise Guy Sebastian ile Eurovision sahnesine çıkmıştı. :) Görünüşe bakılırsa Avusturalya Eurovision’u sevdi. :)


  • Lighthouse X - Soldiers Of Love - Danimarka 


Danimarka’dan daima güzel sesler çıkar ki yine öyle olmuş. :)


  • Argo - Utopian Land - Yunanistan

Komşumuz Yunanistan, bu kez davul ve kemençe ezgileriyle gitmeyi tercih etmişler. :)


  • Nina Kraljić - Lighthouse - Hırvatistan

Bu şarkı ilk dinlediğimde beni ele geçirmişti sanki. Şarkının farklı bir enerjisi var . :)


  • Serhat - I Didn't Know - San Marino

Biz bu sene de katılmıyor olsak da Türkiye adı yine Eurovision’da geçecek gibi. Türk asıllı Serhat, bu sene San Marino adına Eurovision’da. :)


  •  Greta Salóme - Hear Them Calling - İzlanda


Yumuşak sesi olan bir sanatçı daha. :) Greta Salome de daha önce 2012 yılında Azerbaycan’da yapılan yarışmada, Partneri Jonsi ile ‘’ Never Forget’’ isimli şarkıyı seslendirmiş, 46 puan alarak 20. Olmuşlardır.


  • Amir - J'ai cherché - Fransa 

Şarkı Fransızca olarak seslendirilmiş ve kulağa hoş geliyor. :) Ayrıca Fransa büyük beşli ülkelerinden olduğu için direkt olarak finalde yarışacaktır.




                                                                Ve Gelelim Favorilerime! :)

Bu sene dört tane favori şarkım var. :)

  • Douwe Bob - Slow Down - Hollanda

Bu şarkı beni alıp götürüyor. :)



  • Samra - Miracle - Azerbaycan

Kardeş ülkemizin şarkısı. :) Şarkıyı, benim de sosyal medyasında tesadüfen ekli olduğum bir prodüktör yazmış. :)



  • Jamala - 1944 - Ukrayna

Tatar Türklerinden biri olan Jamala, şarkısında 1944’de olan soykırımı anlatmıştır. Dikkat ederseniz, şarkıda Türkçe- Tatarca sözler duyabilirsiniz. :)



  • Poli Genova - If Love Was A Crime - Bulgaristan


Şarkının ritmi ve hareketi hoşuma gidiyor. Şahsen bende ‘Kalk ve oyna‘ hissi uyandırıyor. :)





Şimdilik benden bu kadar. İyi olan kazansın diyorum. Yarışmadan sonra da kişisel yorumlarımla burada olacağım inşallah. :)

Yarışmada yarışacak diğer şarkılara buradan ( tıklayınız. ) ulaşabilirsiniz. :)

 kendinize iyi bakın, Simurg’ tan kocaman sevgilerle. :)

26 yorum:

  1. Çok keyifli bir post olmuş yahu, sağlam şarkılar seçmişsin! :)
    En çok Hırvatistan ve Azerbaycan'ın şarkılarına bayıldım ama. Hatta şarkılar dilime dolandı bile, bana geçmiş olsun^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahhh Akela sorma. :) geldi mevsimi, kaçırmamak gerek. :)

      Sil
  2. Çok keyifli bir yazı olmuş kalemine sağlık , şarkılarda güzel iyi olan kazansın diyorum.. :)

    YanıtlaSil
  3. Bu sene katılamıyor olacağımıza üzüldüm doğrusu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biliyorsunuzdur, yarışma ile siyaset çok karıştırılıyor, ne zaman bu biter, biz de o zaman gideriz diyor yetkililerimiz.

      Sil
  4. Bir anda ilk gençliğimi hatırladım. Gazetelerin tam sayfa verdikleri puan cetvellerine kendi planlarımızı doldurup beklediğimiz geceleri,kasete kaydettiğimiz şarkıları, aşık olduğumuz Johnny Loganları :) Ah ah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben onları pek bilmiyorum ama eurovision haftası aldığım gazeteleri çok iyi hatırlıyorum. aşık olduğum değil de; kendime idol gördüğüm Alexander Rybak'ları.. ahh ahh :)

      Sil
  5. Hepimize hayırlı uğurlu olsun:)

    YanıtlaSil
  6. Ne iyi yapmışsın :) ben özledim çünkü yarışmayı izleme keyfi başkaydı açıkçası ...
    İyi olan kazansın elbette..,
    Bizim Türk turizmciler harıl harıl Serhat için çalışıyor beni bile gruba eklemişler . Ben de oradan bilgi sahibiyim :)
    Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2009'dan beri kendimce takip ediyorum. :) aynen, çok özledik. ama vakti geliyor, bomba gibi döneceğiz gibi. :) tabi ki, iyi olan kazansın. :)
      Serhat değil de, Samra'cıyım biraz ben ( azerbaycan ) . :)
      teşekkür ederim. :)

      Sil
  7. Çok güzel bir konu olmuş bütün şarkıları tek tek inceledim. Favorilerim olarak ayırdıkların gerçekten iyi ama onlara ek olarak Hırtavistan ve Fransa şarkılarını da beğendim ben. Adaşımı görünce bir heveslendim ama beğenmedim şarkısını. :) İnsanın kendi ülkesi olmayınca heyecanı kalmıyor fazla ben de takip etmeyi bırakmıştım. Emeğine sağlık, çok güzel derlemişsin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hırvatistan evet, gerçekten etkili bir şarkıya sahip. :) Aynen, Türkiye olmayınca heyecan kalmıyor. en son Can bonomo ile Azerbaycana gitmiştik.. :(

      Sil
  8. Biz katılınca daha zevkliydi tabi. Ov yüzden kimse takip etmiyor paylaşmam iyi olmuş yoksa unutmuştum bile;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heyecan oluyordu çünkü hep. hadi kazanalım bu kez de ev sahibi biz olalım heyecanı.. :)

      Sil
  9. Biz katılmadığımızdan beri doğru düzgün takip edemiyorum şu yarışmayı. :/ Eskiden ne güzel tahminler yürütüp, tartışma gruplarında sürekli bir heyecan halleri çok mutlu oluyorduk. Hatta bahar ayına daha bir anlam kazandırıyordu bu yarışma. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben geri kalamıyorum, bilirsin beni. ayy Ne günlerdi o günler.. Uğur Tolga abinin sayfasında ne muhabbet dönerdi... :) inşallah geri döneriz de o muhabbetler yeniden döner...

      Sil
  10. Biz katılmıyoruz okuduğum yorumlara göre :) Eurovision u takip eden biri olmadığım için ilk yazınız sayesinde haberim oldu güzel bir paylaşım olmuş elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, maalesef bu sene de yokuz...
      teşekkür ediyorum, sevgiler. :)

      Sil
  11. Simurg! türkiye'nin katılmamasına sevindim :)) Yaa bana çok saçma geliyordu :)
    Serhat'ı pek beğenmedim sanki :(
    Güzel bi derleme olmuş, ellerine emeğine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. son 3 veya 4 senedir gitmiyoruz. ne zaman sorunlar çözülür, dönüş o zaman olur diyor yetkililer..
      teşekkür ederim :)

      Sil
    2. yaa ne gerek var zaten Simurg! resmen dışlıyorlar bizi ;)
      Bence duruşumuz gayet iyi :)))

      Sil
  12. Merhabalar, blogunuzu yeni keşfettim artık buralardayım. :)
    Eurovision şarkılarına ben de bayılırım. Müzik listemin büyük bir kısmını oluşturuyorlar. Serhat Hacıpaşalıoğlu'nun da Je m'adore şarkısı daha iyiydi sanki ama bu da güzelmiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz. :) aynen, müzik listemin çoğu eurovision şarkılarından oluşuyor. :) dediğiniz şarkıyı dinlemedim, ama dinleyeceğim :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.