Hay Day! Online Çiftçilik Deneyimi :)

Merhaba. :) 

Son günlerde evimiz içerisinde bir Hay Day’dır dönüyor ki sormayın. Hay Day ise, Android ve IOS'da oynanabilen çiftlik kurma ve işletme oyunu. İlk başta sıkıcı diye düşünüyorsunuz; ama içine girince bir de aşama kaydedince bir de bakmışsınız ki, alışmışsınız. :)



Benim Hay Day’a başlama hikâyem biraz değişik. :)

Google Play Store’de iyi bir oyun ararken buldum oyunu. Simülasyon diye düşündüm ve oyunu indirip oynamaya başladım. Daha sonra oyunu yavaştan anlamaya başlarken, facebook’a bağlayabileceğimi gördüm ve bağladım da. Birden, bu oyunu oynayan facebook arkadaşlarım oyunun altında bulunan sekmede belirdi. Meraktan baktım kimler oynuyor diye. Bir de amcamı da görmeyeyim mi! Dışarıdan bir göz olarak oyununa baktığımda bayağı ilerletmiş olduğunu gördüm. Sonrasında ben de oyuna başladım tabi. Dediğim gibi, aşama kaydedince oyun sizi kendine çekiyor. Tavuklar mı dersiniz, koyunlar mı, inekler mi ne ararsanız.

Bir de aşama kaydedince yeni bölümler de açılıyor. Mesela gemileriniz oluyor, üretim yapıp ürettiklerinizi satabiliyorsunuz. Alışveriş yapabiliyorsunuz.

Sonrasında ise ne oldu, babam kendine vakit geçirmek için bir oyun arıyordu. ‘’ Gel sen de Hay Day oyna. ‘’ dedim ve oyunu tablete yükleyiverdim. İlk başta ‘’ ben bunu oynayamam ‘’ dedi ama şimdi benim kat ettiğim aşamadan daha yüksek oyunu var. :) Şu An ben 40. Aşamadayım, babam ise 58. Bazen üretimi yetişmiyor bile, benim oyundan malzeme takviyesi yapıyoruz. Hadi bende de mi yok, amcama bir Messenger mesajı, hop malzeme sende. :)

                               
                                                                      ( örnek bir kare )

PEKİ, BU OYUNU YÜKLEDİK, NASIL OYNARIZ?

Vikipedi’ye baktım da oyunu çok da güzel açıklamış;

·         Tarla: 8 çeşit ekin vardır; buğday, mısır, soya fasulyesi, şeker kamışı, havuç, pamuk, çivit otu ve balkabağı. Tabi, oyuna ilk başladığınızda bu ekinlerin hepsi açık olmayacak. Seviyeniz ilerledikçe ekinler açılacaktır. Ekinleri tarlaya ekip, olmasını bekleyecek ve olduğunda ekinleri toplayacaksınız. Böylelikle ekinleriniz kullanıma veya satıma hazır olacak. İster tekrar ekip çoğaltın, isterseniz satın. Size kalmış.

·         Hayvancılık: Oyunda 28 çeşit hayvan vardır; tavuk, inek, domuz, koyun, av köpeği, doberman, tekir kedi, keçi, bal arısı, tazı, yavru av köpeği, yavru doberman, yavru tazı, sarı siyah kedi, smokinli kedi, tekir yavru kedi, sarı siyah yavru kedi, smokinli yavru kedi, doru at, palamino, benekli at, endülüs at, lipizzan at, beyaz tavşan, pofuduk tavşan, provence eşeği, anadolu eşeği, endülüs eşeği.
Oyuna ilk başladığınızda bu hayvanların hepsi açık olmayacak. Seviyeniz ilerledikçe kilitleri açılacak ve parasını ödeyip alabilirsiniz. Doğal olarak tüm hayvanların bir kulübesi, ahırı vs. var. Hayvanların kalacağı yeri almadan kendilerini alamazsınız. Hayvanların hepsi farklı farklı işlerinize yarayacaktır. Ama hayvanlar bir süre sonra acıkıyor ve yeme ihtiyaç duyuyorlar. Yemleri üretmek için de yem değirmenine ihtiyacınız olacak.

·         Dokumacılık: Dokumacılık ile ilgili oyunda 3 tane makine bulunmaktadır; dokuma tezgahı, dikiş makinesi ve şapka atölyesi. İstenilen ürünü/ ürünleri makineye yerleştirerek istediğiniz ürünü/ ürünleri elde edebilirsiniz.

·         Gıda: Gıda ile ilgili oyunda; fırın, mandıra, şeker fabrikası, patlamış mısır kabı, barbekü, turta fırını, kek fırını, meyve suyu sıkacağı, dondurma cihazı, reçel makinesi, bal süzme makinesi, kahve kulübesi, çorba mutfağı, şeker makinesi, sos makinesi, suşi barı, salata barı, sandviç barı, buzlu içecek makinesi, makarna makinesi, makarna mutfağı, soslu sandviç standı. Bu makinelerin hepsi seviyeniz ilerledikçe açılacaktır. Üretmek istediğiniz gıdayı seçip gereken ürünleri verirseniz, oluşma süresi dolduğunda gıdanız hazır olacaktır.

Kendine oynayacak oyun arayanlara tavsiyemdir. Şöyle diyeyim ki, Farm Ville mi, yoksa Hay Day mı? Diye sorsalar, diyeceğim tek şey HAY DAY!!

Oyunun youtube teaser'ini aşağıya bıraktım. :)


GÖRÜŞMEK ÜZERE :)


18 yorum:

  1. Ay ben geçen sene nasıl sardım buna 60.bölümlere geldim en son evdekiler yittterrr moduna girince tamam tamam dedim ve kaldırdım içim kan ağladı oysa ki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oyununuzu google play'e veya Ios'a bağladıysanız bulutta yedekliyor. ben bir sene önce silmiştim, geri yükledim, buluttan kaldığım seviye geri geldi :)

      Sil
  2. Ay benim de bir zamanlar bir çiftliğim vardı. Bir gün kızdım ne var ne yok sildim. Uğraşamam ben öyle uzun uzun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kızıp silmiştim, ara verme sürecim olmuş o silme aşamam. geçenlerde oyunu geri yükledim ki, buluttan geri geliverdi . :)

      Sil
  3. Burdan farmvilleyi hazırlayanlara selam olsun.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) o beni zorluyor şahsen. bunu daha çok seviyorum. :)

      Sil
  4. Bir ara baya popüler olmuştu bu tarz oyunlar. Şimdi gördüm ki hala popüler. :) Eğlenceli görünüyor ancak başlarsam bir daha bırakması zor olur, hırs yaptırır insana. En iyisi hiç bulaşmayayım. Keyifli bir yazı, güzel bir inceleme. Teşekkürler, oyunda da başarılar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bırakması gerçekten zor. son çare sildim ben ama bir sene sonra geri yükledim. :) teşekkürler. :)

      Sil
  5. Ben bir ara çok oynuyordum bağımlılık yapıyor belli bir süreden sonra bir de ciddi ciddi önemsiyorsunuz tarlanızı görevleri tamamlıyorsun falan ama ben bir süre sonra malzeme yetersizliğinden dolayı sıkıldım ve sildim.Keyifli Oynamalar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işin içine derbi olayı girince iş ciddiye biniyor. babam işyerinden arıyor oyunuma bakın diye o derece :)

      Sil
  6. Facebook'da çiftlik oyunlarını çok oynuyordum. :) Hatta bayağı bir yer satın alıp, ekip, biçip geliştirmiştim ama sonra insan sıkılıyor bir şekilde. O zamandan bu zamana yenileri çıktı hep. Bu oyunu hiç oynamadım ama. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi denemeni öneririm. ama yok, bağlanıyorum dersen hiç başlama derim. :) ama çok eğlenceli :)

      Sil
  7. Hayday...
    Paylaşmanın önemini anlatan oyun.
    Az mı istedim, arkadaşlarımdan çivi, vida vs. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Paylaşmazsan paylaşmazlar. :) hele gazetede bulup tam alcam diyorsun, biri senden önce aldı diyor ya deli oluyorum

      Sil
  8. Bizim evin içinde de var çiftlik telaşı , herkes bir birine malzeme ürün satıp duruyor :))

    YanıtlaSil
  9. Geçen yazılarımdan birinde bahsettiğim Simurg Kuşundan sonra Simurg'un Kalemi blogunuzla karşılaşmak güzel bir tesadüf oldu :) Ve nedense ilk bu yazınızı açtım ve şuan oyunu indiriyorum :)) Tanıştığıma çok memnunum! Diğer yazılarınızı okumak üzere yorumumu sonlandırıyorum. ^^

    YanıtlaSil
  10. merhaba, öncelikle hoşgeldiniz. :) ne güzel bir tanışma oldu. :) oyunu oynayacak olmanıza da sevindim. hemen sizi ziyarete geliyorum. :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.