Hepimizin Neşesi, Kına Gecesi! :)






Bu akşam bir kına gecesine gideceğim de, nedir bu kına gecesi sorusu aklıma takıldı ve başladım araştırmaya. Sonra da dedim ki, neden bu konu hakkında yazmıyorum? :)

Kına gecesi, aslında hepimizin de bildiği gibi düğünden bir gün önce kız tarafı tarafından sadece bayanlara özel hazırlanan eğlencedir. Her yöre, kendi adetine göre yakar kınasını geline. 


Kınanın yakılma şekli ise şöyle; gelinin avuçlarına, parmak uçlarına ve ayağının baş parmağına kına yakma adeti vardır. Ama şu an günümüzde gelinlerin sadece avuçlarına ve istenirse parmaklarına yakılıyor. Damadın ise dilenirse sadece serçe parmağına kına yakılır. Damadın ellerine bütün olarak kına yakmak dinimizce uygun değildir. 

Kınanın geline evli bir bayan tarafından yakılması gerekir. Kına yakılırken, kına türküleri ve maniler söylenir. Buna '' Kına Havası ''  deniyormuş. :) Kına yakılması sırasında söylenen maniler ve türkülerle gelin kızı ağlatmak bazı bölgelerde büyük maharet kabul edilir. 

Kına geline yakıldıktan sonra tülbentle bağlanır ama artık günümüzde daha değişik ürünler mevcut. Yakılan kınadan daha sonra gelinin arkadaşları, kardeşleri, isteyen herkes yakabilir. 




                                       Ve kınalarda en çok duyduğum iki şarkı :)






10 yorum:

  1. Kendi konan geldi bir an aklıma, yuksek yüksek tepelere....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan hüzünleniyor. Ben henüz evli değilim ama ben bile hüzünlendim..

      Sil
  2. Methaba haftanın bloğu seçilmişsiniz tebrik ederim . Bu vesileyle bloğunuza ulşstım sevgiyle.
    Cafe Tigris
    tigrisdriver.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum. sevgiler :)

      Sil
  3. Kına geceleri düğünün vazgeçilmezi.gelenekleri devam ettiriyor.'Kınayı Getir Aney', Candan Erçetin 'den "Yüksek Yüksek Tepeler" favorilerim.Ben de sizi takipteyim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kına gecelerimiz de değişmeye yüz tuttu ya, neyse diyelim ve biz biz olalım, geleneklerimizi yaşatalım. :) teşekkürler ve sevgiler :)

      Sil
  4. Sizi bizim kısanıngüncesi haftanın blogu seçince tanıma fırsatı yakaladım ve takibe aldım. Ben de beklerim.
    www.nilgunozenaydin.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ediyorum, sizi ziyaret edeceğim. :)

      Sil
  5. bende kısanın güncesinden geliyorum, bana da beklerim, kaynaşalım isterim ;)
    Kına gecesinde hakikaten ağlayasıya kadar uğraşıyorlar, inatla ama ben ağlayamadım daha bi gerildim, etrafımda dönüyorlar arada bakıyorlar ağlamış mı? falan hey gidi heey ama sonuç ağlar gibi yaptım sıkıcıydı yahu :)))

    Kore Fenomeni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoşgeldiniz. :) kına gecelerini severim. Bana göre eğlenceli geçiyor ama kendi kına gecem olunca ne yapacağımı bilmiyorum. :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.