Blogumun İsmi Nereden Geliyor? - Simurg Efsanesi

 '' Gerçek yolculuk, kendine yapılan yolculuktur. ''
                                                                   SİMURG



Bizler, Simurg’u ‘‘ Anka Kuşu ’’ olarak tanıyoruz, biliyoruz. Ama bu Simurg, yani Anka Kuşu nedir, nasıl bir şeydir, öyküsü nedir diye sorulduğunda hikâye çok. Kimisi Kaf dağında yaşar der, kimisi yüksek bir dağda yaşar der, kimisiyse başka şey. Şimdi gelin, hep birlikte gerçek Simurg’u öğrenelim:

‘‘ Simurg, bir efsaneye göre tüm kuşların hükümdarıymış ve herşeyi bilirmiş. Tüm kuşlar Simurg’a inanırlar ve bir gün onun gelip onları kurtaracağına inanırlarmış. Çünkü kuşlar Simurg’u hiç görmemişler. Gel zaman, git zaman; Simurg’u görmek isteyip de göremeyen kuşlar, artık ondan ümidi kesmeye başlamışlar.

Bir gün, uzak bir ülkede büyük bir kuş sürüsü, Simurg’un bir kanadından bir tüyünü bulmuşlar. Sonrasında, dünyadaki tüm kuşlar bir araya toplanmışlar ve Simurg’u bulmaya karar vermişler. Onun huzuruna gidip, ondan yardım isteyeceklermiş. Simurg’un Kaf Dağı’nın en zirvesinde yaşadığını bildikleri için tüm kuşlar hazırlığa başlamışlar.
Kaf dağına varmak için ise yedi dipsiz vadiyi aşmak gerekirmiş, Bu vadilerin her biri bir diğerinden daha zorlayıcıymış.
1.    İSTEK,
2.    AŞK,
3.    MARİFET,
4.    İSTİSNA,
5.    TEVHİD, 
6.     ŞAŞKINLIK ve
7.    YOKOLUŞ vadileriymiş.


Kuşlar bu 7 vadi üzerine doğru uçmaya başlamışlar ama vadilerin üzerlerinden geçtikçe sayıları da azalmaya başlamış. Simurg’u görme isteği az olanlar ve dünya hevesine düşenler birer birer yolda kalmaya başlamışlar, yorulanlar ve düşenler de olmuş tabii.
Kuşlar önce ‘‘Aşk Denizi’’nin üzerinden geçmişler, sonra ‘‘Ayrılık Vadisi’’ üzerinde uçmuşlar.  ‘‘Hırs Ovası’’nı aşıp, ‘‘Kıskançlık Gölüne’’ gelmişler. . Kuşların kimisi aşk Denizi’ne dalmış, kimisi ayrılık Vadisi’nde kopmuş sürüden. Kimi hırslanıp düşmüş ovaya, kimi kıskanıp batmış göle.

Sonunda beş vadiden geçen kuşlar, 6. Vadi ‘‘ Şaşkınlık ’’ ve 7. Vadi olan ‘‘ Yokoluş Vadisi ’’ üzerinden geçmişler, ama kuşların sayısı bir hayli azalmış ve diğer kuşlar da umutlarını yitirmeye başlamışlar.
Kaf Dağı’na sadece 30 kuş varabilmiş ve Simurg’un yuvasını bulmuşlar ve görmüşler ki; Simurg ‘‘ 30 Kuş ’’ demekmiş. Kaf Dağı’na varabilen 30 kuş ise Simurg’un ta kendileriymiş. Sonrasında, kuşlar şunu anlamış: ‘‘ EN BÜYÜK YOLCULUK, İÇİMİZE YAPILAN YOLCULUKTUR. ‘‘




Hepimiz birer Simurg’uz aslında. Yapmamız gereken tek şey, kendimizi keşfetmek ve kanatlarımızı açmak..
Ben, bu bloğun ismini bu mitolojiye dayanarak oluşturdum. Burada kendimde keşfettiğim veya keşfetmeye çalıştığım yanlarımı, herşeyimi sizlerle paylaşmaya çalışacağım. Simurg’un da düşüncesi gibi: KENDİ İÇİME YOLCULUK YAPACAĞIM. SİZLERİ DE BU YOLCULUĞA DAVET EDİYORUM. :)



12 yorum:

  1. Cnm bloğunu yeni keşfettim ve takibe alıyorum, güzelve farkli paylaşımlarin olacağına inandığım için takipteyim:)

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ediyorum. :) Evet, değişik paylaşımlarda bulunacağız Allah izin verirse. :) öneriye açığız. :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel blogunuzun ismi. Böyle bir yazıyla karşılamanız da çok güzel olmuş. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim, bu hikayeyi duyduğumda içimi bir huzur kaplamıştı, bu yüzden ben de bu ismi tercih ettim. :)
    Sevgiyle Kalın :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, bloğunuz hayırlı olsun. Çok güzel bir hikaye çocukluğumdan beri ilgimi çeker simurg ya da diğer adıyla Anka kuşu. Garip olan ise birkaç gündür kafamda tasarlamaya çalışıyordum simurg'un öyküsünü ve bununla ilgili bir yazı yazmak istiyordum. Az önce sizin defnenin masalında ki yorumunuzu görene kadar. Sırf isminiz ilgimi çektiği için geldim bloğunuza ve ne iyi etmişim de gelmişim :) çok yeni bir blog ve çok güzel bir hikaye. Emeğinize sağlık çok güzel bir anlatım olmuş. Bende çok eski sayılmam :) hatta çok yeniyim daha öğrenecek çok şeyim var. Aramıza hoşgeldiniz :))

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, bloğunuz hayırlı olsun. Çok güzel bir hikaye çocukluğumdan beri ilgimi çeker simurg ya da diğer adıyla Anka kuşu. Garip olan ise birkaç gündür kafamda tasarlamaya çalışıyordum simurg'un öyküsünü ve bununla ilgili bir yazı yazmak istiyordum. Az önce sizin defnenin masalında ki yorumunuzu görene kadar. Sırf isminiz ilgimi çektiği için geldim bloğunuza ve ne iyi etmişim de gelmişim :) çok yeni bir blog ve çok güzel bir hikaye. Emeğinize sağlık çok güzel bir anlatım olmuş. Bende çok eski sayılmam :) hatta çok yeniyim daha öğrenecek çok şeyim var. Aramıza hoşgeldiniz :))

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ediyorum güzel düşüncelerinizi yazdığınız için. :) Anka Kuşu ( Simurg ) çok uzun süredir karşıma çıkıp duruyordu , dolayısıyla araştırdım ve bu Efsaneyi buldum. Bu efsanede kendimden birşeyler gördüğüm için Simurg olmalı dedim. :)

    ne iyi ettiniz de geldiniz.:) Hoşbuldum, inşallah daha nice güzellikleri beraberce paylaşırız. :)

    YanıtlaSil
  8. Efsaneler efsanesi blog olacaksın ilerleyen zamanlarda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel düşünceniz için çokkk teşekkür ediyorum, hep beraber inşallah :))

      Sil
  9. ilknur blogunuzu haftanın blogu seçmiş. tebrik ederim. tanışmaya geldim. ilk hemen bu post gözüme çarptı. Çok güzel anlatmışsınız. Kendi yolculuğunuza bizleri de davet etmeniz büyük incelik :) görüşmek dileğiyle sevgiler - derya
    yormuyorum.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için. Elimden geldiğince kendi yolculuğumu sizlerle paylaşacağım. :) Görüşmek dileğiyle, sevgiler. :)

      Sil
  10. Çok hoş bir isim seçimi olmuş ve hikayeyi de çok beğendim. Blogunuzu takibe alıyorum, güzel yazılar yazacağınızı düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.